Verbeterprogramma Customer Value - Operations

Het deelprogramma Customer Value - Operations heeft als doel om binnen onze productieprocessen waarde te vermeerderen voor de klant. De focus in dit programma ligt op de processen van het gieten van staal tot en met de productie van verzinkte rollen staal.

Over Customer Value - Operations

Om in de voorhoede van de staalindustrie een rol te kunnen blijven spelen is Tata Steel voortdurend op zoek naar verbeteringen in ons productieproces. Met dit doel zijn teams van sterk gemotiveerde en ambitieuze trainees als improvement consultant elke dag aan de slag binnen de verschillende fabrieken op ons terrein. Ze analyseren de complexe productieprocessen die nodig zijn om van vloeibaar staal een hoogwaardige rol te maken, identificeren verbeteringen en implementeren deze. De uitdagende projecten bij Customer Value - Operations kunnen variëren van bijvoorbeeld het oplossen van een oppervlakteprobleem dat ontstaat in de warmbandwalserij tot het minimaliseren van materiaalverlies (yield loss) en het verhogen van de efficiëntie van een verzinklijn.

Jouw rol

Je gaat als trainee echt de fabriek in om de processen en producten te verbeteren en wordt daarbij gecoacht door een ervaren teamlead. Je werkt in teamverband maar ook zelfstandig aan verbeterprojecten. Je wordt uitgedaagd om diepgang te zoeken en op een agile manier te werken. In een SWAT (special weapons and tactics) Team ervaar je de ultieme vorm van agile werken.

Een SWAT-team lost in een intensief en kortdurend project (14 weken) een langlopend en ingewikkeld probleem op. Het team bestaat uit ervaren technologen en uit trainees. Juist die combinatie is steeds succesvol gebleken. Een trainee krijgt al snel verantwoordelijkheid voor een eigen taak. Daarnaast word je geholpen om snel allerlei technieken aan te leren. De leercurve is steil en na 14 weken start je weer op een nieuw onderwerp, op een andere werkplek en in een nieuwe fabriek. 

Om SWAT-teams succesvol te laten zijn wordt op locatie een SWAT-room ingericht waar alle aspecten van het project visueel gepresenteerd worden. De directie en het management komen regelmatig in de SWAT-room om de voortgang te volgen, maar ook operators en collega’s komen langs om hun inzichten te delen. Zo leer je als trainee snel de hele organisatie kennen terwijl je gelijktijdig met een technologisch uitdagend onderwerp bezig bent. 

En als je uitblinkt, dan bieden we je zelfs de mogelijkheid om zelf een SWAT-team te leiden.

Jouw ontwikkeling

Training on-the-job is een belangrijk onderdeel van de leercurve die je binnen Customer Value doormaakt. Daarnaast zul je deelnemen aan een trainingsprogramma waarbij je persoonlijke en inhoudelijke ontwikkeling voorop staan. Het algemene trainingsprogramma voor alle trainees wordt aangevuld met een aantal Customer Value specifieke trainingen waarbij je werkt aan je vakinhoudelijke skills en je kennis van de belangen van de klant. 

Na drie waves kan je van Customer Value overstappen naar een ander verbeterprogramma binnen het traineeship. Je kunt er ook voor kiezen om jezelf binnen Customer Value verder te ontwikkelen door zelf een multidisciplinair project te leiden. Na Customer Value ben je breed inzetbaar en liggen er vele mogelijkheden voor je verdere loopbaan.

Wil jij het verschil maken? Solliciteer dan nu!

Als hoogwaardig technisch bedrijf zijn wij op zoek naar ambitieuze, hardwerkende pas afgestudeerden met een technische achtergrond, die met een frisse en innovatieve blik helpen om Tata Steel naar een 'next level' te brengen. Herken jij jezelf hierin, solliciteer dan direct!

Meer informatie?

Judith Hamers
Talent recruiter
T: +31 (0) 251 494000

Naar tatasteel.nl - Sitemap - Disclaimer - Privacy verklaring

© Copyright Tata Steel IJmuiden - 2018

Volg ons